Proč jíst ovesné vločky k snídani? Co všechno obsahují?

0
118

I vy nesnášíte brzké ranní vstávání? Když vás mrazivý zvuk budíku vystřelí z horizontální polohy do vertikální? Nejlepší způsob jak si zpříjemnit tento nepříjemný rituál je chutná a vydatná snídaně!
Jelikož by měly tvořit přibližně dvacet pět procent denního energetického příjmu s obsahem bílkovin, sacharidů, ovoce nebo zeleniny, ideálním kandidátem se stávají ovesné vločky!

Všichni velmi dobře víme, že snídaně by měla tvořit základ celého dne. Po nočním půstu si je může dopřát ať už žena v domácnosti, útlá modelka nebo statný dřevorubec. Podle starého dobrého rčení: „Snídej jako král, oběduj jako princ a večeři jako žebrák“, by se měl řídit každý, protože ranní královská hostina má příznivé účinky na organismus a poskytuje energii pro tělesnou i duševní aktivitu. Kromě toho, že snídaně zajišťují přísun energie, podporují i ​​činnost mozku, zlepšují náladu a uklidňují. Vynechání ranního přísunu potravy vede k únavě, zhoršení soustředění, ke špatným studijním výkonům, také dává zelenou tloustnutí a obezitě.

Je však také důležité, jaké potraviny si vyberete a v jakém množství. Pokud chceme přihlížet na zdravotní stránku, vsadit na snídani s obsahem vlákniny, bílkovin a sacharidů je ta nejlepší volba. Kromě čerstvého ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků ke správnému startu dne přispívají i ovesné vločky. „Ovsáky“ s kousky ovoce zaručují vitalitu po celý den!

Jak vám již jistě našeptává název, pocházejí z ovsa a představují jednu z nejstarších obilovin. Lidé je konzumují už staletí. Nejenže jsou výborným vitamínem pro vlasy, nehty a pokožku, ale obsahují nesmírné množství cenných látek. K nim zahrnujeme vitamíny B, E, minerály jako jód, selen, železo, hořčík, zinek a bílkoviny. Kromě toho jsou zdrojem lecitinu a betaglukanu a hlavně vlákniny.

Ovesné vločky představují také vynikající zdroj sacharidů a díky nízkému glykemickému indexu dodávají tělu dlouhotrvající energii. Vysoký podíl balastních látek napomáhá trávicímu systému a pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Podle odborníků jsou výživově cennější než jiné plodiny díky velkému podílu bílkovin. Mají sice vysoký obsah tuků (4–8 %), jedná se však o esenciální a nenasycené tuky.